اسلاید شو

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1 2 3 4 5 >> >
پاورپوینت بررسی شبکه‌های وایرلس در 45 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2231 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
پاورپوینت بررسی شبکه های وایرلس

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی شبکه‌های وایرلس در 45 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه

از آن‌جا که شبکه‌های بی سیم، در دنیای کنونی هرچه بیشتر در حال گسترش هستند، و با توجه به ماهیت این دسته از شبکه‌ها، که بر اساس سیگنال‌های رادیویی‌اند، مهم‌ترین نکته در راه استفاده از این تکنولوژی، آگاهی از نقاط قوت و ضعف آن‌ست. نظر به لزوم آگاهی از خطرات استفاده از این شبکه‌ها، با وجود امکانات نهفته در آن‌ها که به‌مدد پیکربندی صحیح می‌توان به‌سطح قابل قبولی از بعد امنیتی دست یافت، بنا داریم در این سری از مقالات با عنوان «امنیت در شبکه های بی سیم» ضمن معرفی این شبکه‌ها با تأکید بر ابعاد امنیتی آن‌ها، به روش‌های پیکربندی صحیح که احتمال رخ‌داد حملات را کاهش می‌دهند بپردازیم.



استاندارد شبکه های بیسیم

تکنولوژی شبکه‌های بی‌سیم، با استفاده از انتقال داده‌ها توسط اموج رادیویی، در ساده‌ترین صورت، به تجهیزات سخت‌افزاری امکان می‌دهد تا بدون‌استفاده از بسترهای فیزیکی همچون سیم و کابل، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شبکه‌های بی‌سیم بازه‌ی وسیعی از کاربردها، از ساختارهای پیچیده‌یی چون شبکه‌های بی‌سیم سلولی -که اغلب برای تلفن‌های همراه استفاده می‌شود- و شبکه‌های محلی بی‌سیم (WLAN – Wireless LAN) گرفته تا انواع ساده‌یی چون هدفون‌های بی‌سیم، را شامل می‌شوند. از سوی دیگر با احتساب امواجی همچون مادون قرمز، تمامی تجهیزاتی که از امواج مادون قرمز نیز استفاده می‌کنند، مانند صفحه کلید‌ها، ماوس‌ها و برخی از گوشی‌های همراه، در این دسته‌بندی جای می‌گیرند. طبیعی‌ترین مزیت استفاده از این شبکه‌ها عدم نیاز به ساختار فیزیکی و امکان نقل و انتقال تجهیزات متصل به این‌گونه شبکه‌ها و هم‌چنین امکان ایجاد تغییر در ساختار مجازی آن‌هاست. از نظر ابعاد ساختاری، شبکه‌های بی‌سیم به سه دسته تقسیم می‌گردند : WWAN، WLAN و WPAN. مقصود از WWAN، که مخفف Wireless WAN است، شبکه‌هایی با پوشش بی‌سیم بالاست. نمونه‌یی از این شبکه‌ها، ساختار بی‌سیم سلولی مورد استفاده در شبکه‌های تلفن همراه است. WLAN پوششی محدودتر، در حد یک ساختمان یا سازمان، و در ابعاد کوچک یک سالن یا تعدادی اتاق، را فراهم می‌کند. کاربرد شبکه‌های WPAN یا Wireless Personal Area Network برای موارد خانه‌گی است. ارتباطاتی چون Bluetooth و مادون قرمز در این دسته قرار می‌گیرند. شبکه‌های WPAN از سوی دیگر در دسته‌ی شبکه‌های Ad Hoc نیز قرار می‌گیرند. در شبکه‌های Ad hoc، یک سخت‌افزار، به‌محض ورود به فضای تحت پوشش آن، به‌صورت پویا به شبکه اضافه می‌شود. مثالی از این نوع شبکه‌ها، Bluetooth است. در این نوع، تجهیزات مختلفی از جمله صفحه کلید، ماوس، چاپگر، کامپیوتر کیفی یا جیبی و حتی گوشی تلفن همراه، در صورت قرارگرفتن در محیط تحت پوشش، وارد شبکه شده و امکان رد و بدل داده‌ها با دیگر تجهیزات متصل به شبکه را می‌یابند. تفاوت میان شبکه‌های Ad hoc با شبکه‌های محلی بی‌سیم (WLAN) در ساختار مجازی آن‌هاست. به‌عبارت دیگر، ساختار مجازی شبکه‌های محلی بی‌سیم بر پایه‌ی طرحی ایستاست درحالی‌که شبکه‌های Ad hoc از هر نظر پویا هستند. طبیعی‌ست که در کنار مزایایی که این پویایی برای استفاده کننده‌گان فراهم می‌کند، حفظ امنیت چنین شبکه‌هایی نیز با مشکلات بسیاری همراه است. با این وجود، عملاً یکی از راه حل‌های موجود برای افزایش امنیت در این شبکه‌ها، خصوصاً در انواعی همچون Bluetooth، کاستن از شعاع پوشش سیگنال‌های شبکه است. در واقع مستقل از این حقیقت که عمل‌کرد Bluetooth بر اساس فرستنده و گیرنده‌های کم‌توان استوار است و این مزیت در کامپیوترهای جیبی برتری قابل‌توجه‌یی محسوب می‌گردد، همین کمی توان سخت‌افزار مربوطه، موجب وجود منطقه‌ی محدود تحت پوشش است که در بررسی امنیتی نیز مزیت محسوب می‌گردد. به‌عبارت دیگر این مزیت به‌همراه استفاده از کدهای رمز نه‌چندان پیچیده، تنها حربه‌های امنیتی این دسته از شبکه‌ها به‌حساب می‌آید.




منشا ضعف امنیتی در شبکه ای بیسیم و خطرات معمول

خطر معمول در کلیه‌ی شبکه‌های بی‌سیم مستقل از پروتکل و تکنولوژی مورد نظر، بر مزیت اصلی این تکنولوژی که همان پویایی ساختار، مبتنی بر استفاده از سیگنال‌های رادیویی به‌جای سیم و کابل، استوار است. با استفاده از این سیگنال‌ها و در واقع بدون مرز ساختن پوشش ساختار شبکه، نفوذگران قادرند در صورت شکستن موانع امنیتی نه‌چندان قدرت‌مند این شبکه‌ها، خود را به‌عنوان عضوی از این شبکه‌ها جا زده و در صورت تحقق این امر، امکان دست‌یابی به اطلاعات حیاتی، حمله به سرویس دهنده‌گان سازمان و مجموعه، تخریب اطلاعات، ایجاد اختلال در ارتباطات گره‌های شبکه با یکدیگر، تولید داده‌های غیرواقعی و گمراه‌ کننده، سوءاستفاده از پهنای‌باند مؤثر شبکه و دیگر فعالیت‌های مخرب وجود دارد. در مجموع، در تمامی دسته‌های شبکه‌های بی‌سیم، از دید امنیتی حقایقی مشترک صادق است : - تمامی ضعف ‌های امنیتی موجود در شبکه‌های سیمی، در مورد شبکه‌های بی‌سیم نیز صدق می‌کند. در واقع نه تنها هیچ جنبه ا‌یی چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ ساختاری، خاص شبکه‌های بی‌سیم وجود ندارد که سطح بالاتری از امنیت منطقی را ایجاد کند.
- نفوذگران، با گذر از تدابیر امنیتی موجود، می‌توانند به‌راحتی به منابع اطلاعاتی موجود بر روی سیستم‌های رایانه ایی دست یابند. - اطلاعات حیاتی که یا رمز نشده‌اند و یا با روشی با امنیت پایین رمز شده‌اند، و میان دو گره در شبکه‌های بی‌سیم در حال انتقال می‌باشند، می‌توانند توسط نفوذگران سرقت شده یا تغییر یابند. - حمله‌های DoS به تجهیزات و سیستم‌های بی‌سیم بسیار متداول است. - نفوذگران با سرقت کدهای عبور و دیگر عناصر امنیتی مشابه کاربران مجاز در شبکه‌های بی‌سیم، می‌توانند به شبکه‌ی مورد نظر بدون هیچ مانعی متصل گردند. - با سرقت عناصر امنیتی، یک نفوذگر می‌تواند رفتار یک کاربر را پایش کند. از این طریق می‌توان به اطلاعات حساس دیگری نیز دست یافت. - کامپیوترهای قابل حمل و جیبی، که امکان و اجازه‌ی استفاده از شبکه‌ی بی‌سیم را دارند، به‌راحتی قابل سرقت هستند. با سرقت چنین سخت افزارهایی، می‌توان اولین قدم برای نفوذ به شبکه را برداشت. - یک نفوذگر می‌تواند از نقاط مشترک میان یک شبکه‌ی بی‌سیم در یک سازمان و شبکه‌ی سیمی آن (که در اغلب موارد شبکه‌ی اصلی و حساس‌تری محسوب می‌گردد) استفاده کرده و با نفوذ به شبکه‌ی بی‌سیم عملاً راهی برای دست‌یابی به منابع شبکه‌ی سیمی نیز بیابد. - در سطحی دیگر، با نفوذ به عناصر کنترل کننده‌ی یک شبکه‌ی بی‌سیم، امکان ایجاد اختلال در عملکرد شبکه نیز وجود دارد.




لایه فیزیکی

در این استاندارد لایه فیزیکی سه عملکرد مشخص را انجام می‌دهد. اول آنکه رابطی برای تبادل فریم‌های لایه MAC جهت ارسال و دریافت داده‌ها فراهم می‌کند. دوم اینکه با استفاده از روش‌های تسهیم فریم‌های داده را ارسال می‌کند و در نهایت وضعیت رسانه (کانال رادیویی) را در اختیار لایه بالاتر (MAC)قرار می‌دهد. سه تکنیک رادیویی مورد استفاده در لایه فیزیکی این استاندارد به شرح زیر می‌باشند: - استفاده از تکنیک رادیویی DSSS - استفاده از تکنیک رادیویی FHSS - استفاده از امواج رادیویی مادون قرمز

کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گروه‌های کاری IEEE 802.11 می‌توانید به نشانی www.ieee802.org/11 مراجعه کنید




ایستگاه بیسیم

ایستگاه یا مخدوم بی‌سیم به طور معمول یک کامپیوتر کیفی یا یک ایستگاه کاری ثابت است که توسط یک کارت شبکه‌ی بی‌سیم به شبکه‌ی محلی متصل می‌شود. این ایستگاه می‌تواند از سوی دیگر یک کامپیوتر جیبی یا حتی یک پویش گر بارکد نیز باشد. در برخی از کاربردها برای این‌که استفاده از سیم در پایانه‌های رایانه‌یی برای طراح و مجری دردسر‌ساز است، برای این پایانه‌ها که معمولاً در داخل کیوسک‌هایی به‌همین منظور تعبیه می‌شود، از امکان اتصال بی‌سیم به شبکه‌ی محلی استفاده می‌کنند. در حال حاضر اکثر کامپیوترهای کیفی موجود در بازار به این امکان به‌صورت سرخود مجهز هستند و نیازی به اضافه‌کردن یک کارت شبکه‌ی بی‌سیم نیست. کارت‌های شبکه‌ی بی‌سیم عموماً برای استفاده در شیارهای PCMCIA است. در صورت نیاز به استفاده از این کارت‌ها برای کامپیوترهای رومیزی و شخصی، با استفاده از رابطی این کارت‌ها را بر روی شیارهای گسترش PCI نصب می‌کنند.





معرفی شبکه بولوتوس

این تکنولوژی که شبکه محلی شخصی نیز نامیده می‌شود، از یک بازه کوتاه امواج رادیویی برای ارتباط داخلی بین یک شبکه کوچک بی‌سیم استفاده می‌کند. بلوتوس همچنین می‌تواند به عنوان پلی بین شبکه‌های موجود بکار رود. در واقع اصلی ‌ترین هدفی که بلوتوس دنبال می‌کند امکان برقراری ارتباط بین ابزارهای کاملاً متفاوت است. بعنوان مثال می‌توان با Bluetooth بین یک گوشی تلفن همراه و یک ‌PDA ارتباط برقرار کرد. بلوتوس از پهنای باند 2.4GHz استفاده می‌کند که نزدیک به پهنای باند دیگر شبکه‌های بی‌سیم است. جدول 1 خلاصه‌ای از مشخصات شبکه‌های بلوتوس ارایه می‌دهد.





آیتم های امنیتی شبکه بلوتوس

بلوتوس از پروتکلهای تشخیص هویت ، احراز صلاحیت و رمز‌نگاری؛ مدهای امنیت از جمله امنیت در سطح پیوند ؛ کنترل دسترسی جداگانه برای دستگاهها و سرویس‌ها؛ و استفاده از انواع شناسه بستگی به نوع دستگاه، حمایت می‌کند. امنیت در سطح پیوند تکنیک‌هایی را برای ساختن یک لایه پیوند امن فراهم می‌کند. در این تکنیکها با رمزنگاری و تشخیص هویت در سطح پیوند، پیوند امنی بین دستگاههای بلوتوس فراهم می‌شود. رمزنگاری و احراز هویت در بلوتوس براساس یک کلید پیوندی صورت می‌گیرد که بین هر دو دستگاه مرتبط با هم وجود دارد. برای تولید این کلید اولین باری که دو دستگاه در صدد ارتباط با یکدیگر بر می‌آیند، متد Pairing فراخوانده می‌شود که توسط آن دو دستگاه هویت یکدیگر را احراز کرده و یک کلید مشترک برای برقراری پیوند ایجاد می‌نمایند. همچنین دستگاهها برای ارتباط با هم از یک عدد هویت شخصی در زمان مقداردهی اولیه ارتباط استفاده می‌کنند. این عدد در واقع مانند یک رمز عبور برای ارتباط با یک دستگاه بلوتوس عمل می‌کند. علاوه بر این بلوتوس از تکنیکی به نام برش فرکانس استفاده می‌کند. در این روش فرکانس ارتباطی بین دو دستگاه براساس الگوی توافقی بین خودشان در محدوده فرکانس مجاز 1600 بار در ثانیه، عوض می‌شود تا علاوه بر اینکه نویز کمتری در ارتباطات ایجاد شود دست یافتن به داده واقعی رد و بدل شده بین دو دستگاه برای هکرها هم دشوار شود.

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت بررسی سیستم حقوق و دستمزد آزمایشگاه فنی و مکا نیک خاک استان خراسان رضوی در 82 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 15101 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
پاورپوینت بررسی سیستم حقوق و دستمزد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان رضوی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی سیستم حقوق و دستمزد آزمایشگاه فنی و مکا نیک خاک استان خراسان رضوی در 82 اسلاید قابل ویرایش



تاریخچه فعالیت شرکت :

شرکت سهامی خاص آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طبق مصوبه مورخ 28 فروردین ماه 1362 مجلس شورای اسلامی تاسیس و در تاریخ 11/3/1366 تحت شماره 65535 در اداره ثبت شرکتها و موسسات تجارتی تهران به ثبت رسیده است . طبق قانون تاسیس شرکت ، ریاست مجمع عمومی به عهده وزیر راه وترابری می باشد . قبل از تاسیس شرکت فعالیتهای آن طبق مصوبات هیئت دولت تحت نام بنگاه آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک انجام می گرفته است . اساسنامه شرکت سهامی خاص آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک در جلسه مورخ 18 بهمن ماه 1363 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 30/11/1363 به تایید شورای نگهبان رسیده است .




اساسنامه شرکت :

فصل اول: کلیات سرمایه :
1- شرکت دارای شخصیت حقوقی ومالی مستقل و وابسته به وزارت راه و ترابری است که طبق مفاد این اساسنامه و قوانین و مقررات مربوط به شرکتهای دولتی اداره خواهد شد .
2- مدت شرکت نامحدود و مرکز اصلی آن در تهران و در محلی است که هیئت مدیره تعیین می کند شرکت می تواند با تصویب مجمع عمومی در نقاط مختلف کشور با رعایت قوانین و مقررات مربوط شعبه دایر نماید .
3- سهام شرکت ازتعدادی سهم 10000 ریالی تشکیل شده است و کلیه سهام آ ن مربوط به دولت است .
فصل دوم : موضوع فعالیت ، وظایف و اختیارات شرکت :
1- مطالعه خواص فیزیکی مکانیکی و شیمیائی خاک و مصالح ساختمانی مانند بتن ،سیمان قیر و آسفالت .
2- تهیه و تدوین استانداردها به منظور انتخاب و تعیین روشهای مناسب
3- آموزش کارشناسان و تکنسین ها و متخصصین شرکت و دیگر متقاضیان بخش دولتی و غیر دولتی .
4- ارائه ، خرید و فروش کلیه خدمات مربوط به موضوع شرکت
5- مطالعه ، طراحی ، محاسبه و همچنین نظارت و مشاوره در موارد مکانیک خاک و سنگ ، راه ، فرودگاه ، بنادر ، راه آهن ة ژئوتکنیک و مقاومت مصالح طبق ضوابط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور .
6- ارتباط با منابع علمی ایران و جهان به منظور تبادل اطلاعات و روشهای جدید .

فصل سوم - ارکان شرکت :
ماده 6- ارکان شرکت عبارتند از:
الف – مجمع عمومی ب- هیئت مدیره ج- بازرس (حسابرس)
ماده 7- مجمع عمومی شرکت از افراد زیرتشکیل می شود :
1- وزیر راه وترابری ( رئیس مجمع عمومی )
2- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
3- وزیر امور اقتصاد ودارایی





تاریخچه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خراسان رضوی:

تاریخچه و تشکیل آزمایشگاه در استان به سالهای اولیه دهه 40 برمی گردد. در سال 42 آزمایشگاه مشهد به صورت یک واحد محلی جهت کنترل محورمشهد ، قوچان شروع به کار و به تدریج گسترش یافت به طوری که اکنون مجموعه مذکور به صورت اداره کل و با امکانات فنی ، پرسنلی و تجهیزاتی بسیار بالا جوابگوی کلیه پروژه های در سطح استان می باشد . آزمایشگاه استان خراسان در حال حاضر دارای 4 شعبه در شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، گناباد و حدود پنجاه واحد محلی مستقر در پروژه های مهم در سطح استان وظیفه مهم کنترل کیفی آنها را به نحواحسن به انجام می رساند .
علاوه برآن انجام آزمایشات کامل ژئوتکنیک جهت طراحی پی مناسب ، ارائه طرح بتن ،ارائه طرح آسفالت ، مطالعات مسیر، کنترل جوش به روشهای بازرسی چشمی رنگهای نافذ ، امواج مافوق صوت (اولتراسونیک)، تعیین مقاومت کششی میلگرد و آزمایشات قیر و آزمایشات سیمان ، آزمایش کیفیت بازتاب خط کشی راهها ، تعیین مقاومت آجر، موزائیک ، آزمایش بارگذاری و ... از توانمندی های آزمایشگاه استان می باشد .




تعریف سیستم حقوق ودستمزد :

در مؤسسات مختلف پرداخت حقوق و دستمزد به هریک از کارکنان می تواند بر اساس ساعات کار به صورت دستمزد روزانه یا هفتگی و یا حقوق ماهانه باشد .هنگام پرداخت حقوق و دستمزد اطلاعات مربوط به دریافت هر یک از کارکنان بایستی همراه با ریز محاسبات و مبتنی بر مدارک کارکرد وی پردازش و ارائه شود . پس می توان سیستم حقوق ودستمزد را به صورت زیر تعریف کرد :
سیستم حقوق ودستمزد مجموعه ای از اجزای به هم پیوسته داخل یک مؤسسه است که داده های مربوط به سهم نیروی کار در تولید محصولات و یا ارائه خدمات به صورت ها و اطلاعات حقوق و دستمزد تبدیل می کند .
داده های مربوط به سهم نیروی کار عبارتند از : نام کارمند ، شماره تأمین اجتماعی ، ساعات کارکرد ، نرخ دستمزد ، اضافه کاری ، کسورات بیمه و مالیات و .... می باشد .
منظور از دستمزد، پرداختی است که مبنای محاسبه آن ساعت است و منظور از حقوق پرداختهایی است که ماهانه صورت می پذیرد. دستمزد، متداول ترین شیوه پرداخت به کارگران و حقوق، متداول ترین شیوه پرداخت به کارمندان است .



کدینگ حقوق و دستمزد :

آیتمهای مورد استفاده در سیستم حقوق و دستمزد جهت سهولت در دسترسی کدینگ می شوند و شناسه هر آیتم کد مربوط به خودش است . کدهای تعریف شده به صورت 0 می باشد و مطابق با استانداردهای حسابداری تنظیم شده است .


نرم افزار حسابداری مورد استفاده شرکت :
سیستم مالی مورد استفاده این شرکت نرم افزار جامع مالی است که به صورت یکپارچه و تحت شبکه عمل می کند .




فرآیندهای ورود و خروج پرسنل :

این فرآیند شامل دو جز یا قسمت می باشد که عبارتند از:

1- ورود وخروج پرسنل ( استخدام ) به اداره
2- ورود وخروج پرسنل ( تردد) به اداره

1- ورود و خروج پرسنل ( استخدام ) :
شرکت برحسب نیاز اقدام به جذب نیرو می کند که یا به صورت استخدام خدمات کشوری و یا از طریق تامین اجتماعی (قانون کار) صورت می گیرد:
الف ) استخدام کشوری (رسمی – پیمانی ) :
شرکت طی مدت زمانی احتیاج به جذب نیرو در پست هایی می کند که مستخدم حتما باید از طریق کشوری و با قوانین سازمان مدیریت برنامه و بودجه در امتحانات مربوطه شرکت و پس از کسب رتبه قابل قبول (با بالاترین نمره در بین شرکت کنندگان ) استخدام گردد. مستخدمین این نوع گروه از حقوق و مزایای دولتی که آیتمها و سرفصلهای حکم کارگزینی یا پرسنلی آن در سازمانمدیریت برنامه و بودجه تعریف شده است و هرسال برحسب تصویب مجلس وبا همکاری





سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور به سازمانها و دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود برخوردار می باشند . مستخدمین رسمی تا 30 سال با دولت قرارداد دارند و تا پایان مدت قرارداد (بازنشستگی) زیر نظر دستگاه اجرایی مربوطه مشغول فعالیت می باشند و مستخدمین پیمانی هر ساله قرارداد جدیدی دارند که قابل تمدید است و اعتبار آن تا 5 سال می باشد در پایان 5 سال دستگاه اجرایی بنا به نیاز خود یا قرارداد را تمدید و یا نسبت به فسخ قرارداد اقدام می کند.

توجه : اگر مستخدمی در طول مدت قرارداد فوت شود طبق قانون استخدام کشوری حقوق و یا مستمری را محاسبه می شود و به بازماندگان پرداخت می گردد .

ب) استخدام بر طبق قوانین کار ( کار مشخص ، کار معین ، خرید خدمت) :
این نوع استخدام برای مشاغل و پست های غیر کلیدی مانند کارگر جهت انبار خاک و اداری و فنی کاربرد دارد و نحوه استخدام به این صورت می باشد که شرکت بر حسب نیاز اقدام به جذب نیرو به صورت معرف یا تکمیل پرسشنامه استخدامی که داره طراحی کرده می کند این نوع قرارداد منطبق با قوانین تامین اجتماعی و قانون کار می باشد و یکساله بسته می شود حقوق این کارکنان حداقل حقوق قانون کار با محاسبه تعدادی از آیتمهای فوق العاده می باشد تمدید یا لغو قرارداد در پایان سال با محاسبه حقوق و عیدی و پاداش ، سنوات و مرخصی و پرداخت به آنها انجام می گیرد .





قرارداد کار :

قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می دهد . در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد ، در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود ، قرارداد دائمی تلقی می شود .

ویژگی های قرارداد کار:
* مشروعیت مورد قرارداد
* معین بودن موضوع قرارداد
* عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر
قرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین باید حاوی موارد یل باشد :
* نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد .
* حقوق یا مزد مبنا
* ساعات کار ، مرخصی ها
* تارِیخ انعقاد قراردادکار
* مدت قرارداد ، چنانچه کار برای مدت معین باشد .



معرفی سیستم حسابداری حقوق و دستمزد :

حسابداری حقوق ودستمزد برای عملیاتی شدن و پرداخت حقوق کارکنان از ابتدا تا انتها شامل 6 مرحله است که به آن در زیر اشاره شده است :
1- اطلاعات پایه و مقدماتی
2- اطلاعات اصلی و عملیاتی
3- محاسبه و پردازش اطلاعات توسط سیستم
4- گزارش گیری و تهیه لیستهای مربوط
5- پرداخت حقوق به کارکنان
6- پرداخت کسورات مربوط به حقوق
هریک از این مراحل در ادامه به تفصیل شرح داده می شود :

نحوه محا سبه حقوق و روشهای اعمال حساب :
1- اطلاعات پایه و مقدماتی :
اطلاعات پایه و مقدماتی مربوط به احکام کارگزینی مستخدمین می باشد و با توجه به نوع استخدام با هم متفاوت است که به صورت ذیل به تفصیل بیان می شود . لازم به ذکر است که ارقام و ضرایب به کار گرفته شده مربوط به سال 87 بوده و این ارقام در سالهای بعد تغییر می کند :

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت بررسی سیمان در 33 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2288 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
پاورپوینت بررسی سیمان

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی سیمان در 33 اسلاید قابل ویرایش



سیمان

کلمه سیمان از یک لغت لاتین به نام سی‌منت ( cement ) گرفته شده است و ماده ای است که دارای خاصیت چسبانندگی مواد به یکدیگر است و در حقیقت ، واسطه چسباندن است.
سیمان در صنایع ساختمانی
در صنایع ساختمانی ، سیمان به ماده ای گفته می‌شود که برای چسباندن مصالح مختلف به یکدیگر از قبیل سنگ و شن ، ماسه ، آجر و غیره بکار می‌رود و ترکیبات اصلی این سیمان از مواد آهکی است. سیمانهای آهکی معمولا از ترکیبات سیلیکات و آلومیناتهای آهک تشکیل شده‌اند که هم به‌صورت طبیعی یافت می‌شوند و هم قابل تولید در کارخانجات سیمان‌سازی هستند.



تاریخچه

اگرچه از زمانهای بسیار گذشته اقوام و ملل مختلف به نحوی با استفاده از سیمان در ساخت بنا سود می‌جستند، ولی اولین بار در سال 1824 ، سیمان پرتلند به نام "ژوزف آسپدین" که یک معمار انگلیسی بود، ثبت شد. به لحاظ شباهت ظاهری و کیفیت بتن‌های تولید شده از سیمانهای اولیه به سنگهای ناحیه پرتلند در دورست انگلیس ، سیمان به نام سیمان پرتلند معروف شد و تا به امروز برای سیمانهایی که از مخلوط نمودن و حرارت دادن مواد آهکی و رسی و مواد حاوی سیلیس ، آلومینا و اکسید آهن و تولید کلینکر و نهایتا آسیاب نمودن کلینکر بدست می‌آید، استفاده می‌شود.




ساختار سیمان
اساسا سیمان با آسیاب نمودن مواد خام از قبیل سنگ و آهک و آلومینا و سیلیسی که به صورت خاک رس و یا سنگهای رسی وجود دارد و مخلوط نمودن آنها با نسبتهای معین و با حرارت دادن در کوره‌های دوار تا حدود 1400درجه سانتی‌گراد بدست می‌آید. در این مرحله ، مواد در کوره تبدیل به گلوله‌های تقریبا سیاه رنگی می‌شوند که کلینکر نامیده می‌شود.




ترکیبات شیمیایی سیمان
مواد خام مورد مصرف در تولید سیمان در هنگام پخت با هم واکنش نشان داده و ترکیبات دیگری را بوجود می‌آورند. معمولا چهار ترکیب عمده به‌عنوان عوامل اصلی تشکیل دهنده سیمان در نظر گرفته می‌شوند که عبارتند از:
سه کلسیم سیلیکات (3O2=C3S)
دو کلسیم سیلیکات ( 2CaOSiO2=C2S)
سه کلسیم آلومینات (3CaOAl2O3=C3A)
چهار کلسیم آلومینو فریت (4CaOAl2O3Fe2O3)





روشهای ساخت سیمان:
روشهاى مختلفى براى تولید سیمان وجود دارد. اصولا چهار روش براى تولید سیمان وجود دارد :
1- روش تر
2- روش نیمه تر
3- روش نیمه خشک
4- روش خشک

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت بررسی شبکه های کامپیوتری در 26 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
پاورپوینت بررسی شبکه های کامپیوتری

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی شبکه های کامپیوتری در 26 اسلاید قابل ویرایش



فهرست مطالب

شبکه های کامپیوتری
تقسیم بندی بر اساس وظایف
تقسیم بندی بر اساس توپولوژی
توپولوژی bus
توپولوژی ring
توپولوژی star
تقسیم بندی بر اساس حوزه های جغرافیایی تحت پوشش
شبکه های lan
شبکه های man و wan
کابل در شبکه
کابل Unshielded Twisted pair )UTP) کابل کواکسیال فیبر نوری
مفاهیم اولیه شبکه
انواع راههای ارتباط کاربر به ISP
استاندارد شبکه ها
نرم افزارهای استاندارد و بروز رسانی آن ها
پیاده سازی امنیت در سازمان




شبکه های کامپیوتری

یک شبکه شامل مجموعه ای از دستگاه ها بوده که با استفاده از یک روش ارتباطی
( کابل و امواج رادیویی و ماهواره)بوده و به منظور اشتراک منابع فیزیکی ( چاپگر) و اشتراک منابع منطقی ( فایل) به یکدیگر متصل میگرددند. شبکه ها نیز می توانند با یکدیگر مرتبط شده و شامل زیر شبکه ها نیز باشند
تفسیم بندی شبکه ها .شبکه های کامپیوتری را بر اساس مولفه های متفاوتی تقسیم بندی می نمایند. در ادامه به برخی از متداولترین تقسیم بندی های موجود اشاره می گردد .



تقسیم بندی بر اساس نوع وظایف

کامپیوترهای موجود در شبکه را با توجه به نوع وظایف مربوطه به دو گروه عمده : سرویس دهندگان (Servers) و یا سرویس گیرندگان (Clients) تقسیم می نمایند. کامپیوترهائی در شبکه که برای سایر کامپیوترها سرویس ها و خدماتی را ارائه می نمایند ، سرویس دهنده نامیده می گردند. کامپیوترهائی که از خدمات و سرویس های ارائه شده توسط سرویس دهندگان استفاده می کنند ، سرویس گیرنده نامیده می شوند . در شبکه های Client-Server ، یک کامپیوتر در شبکه نمی تواند هم به عنوان سرویس دهنده و هم به عنوان سرویس گیرنده ، ایفای وظیفه نماید.
در شبکه های Peer-To-Peer ، یک کامپیوتر می تواند هم بصورت سرویس دهنده و هم بصورت سرویس گیرنده ایفای وظیفه نماید.




تقسیم بندی بر اساس توپولوژی

الگوی هندسی استفاده شده جهت اتصال کامپیوترها ، توپولوژی نامیده می شود. توپولوژی انتخاب شده برای پیاده سازی شبکه ها، عاملی مهم در جهت کشف و برطرف نمودن خطاء در شبکه خواهد بود. انتخاب یک توپولوژی خاص نمی تواند بدون ارتباط با محیط انتقال و روش های استفاده از خط مطرح گردد. نوع توپولوژی انتخابی جهت اتصال کامپیوترها به یکدیگر ، مستقیما" بر نوع محیط انتقال و روش های استفاده از خط تاثیر می گذارد. با توجه به تاثیر مستقیم توپولوژی انتخابی در نوع کابل کشی و هزینه های مربوط به آن ، می بایست با دقت و تامل به انتخاب توپولوژی یک شبکه همت گماشت . عوامل مختلفی جهت انتخاب یک توپولوژی بهینه مطرح می شود. مهمترین این عوامل بشرح ذیل است :
1- انعطاف پذیری
2- هزینه
سه نوع توپولوژی رایج در شبکه های LAN استفاده می گردد :
BUS
STAR
RING




توپولوژی BUS

یکی از رایجترین توپولوژی ها برای پیاده سازی شبکه های LAN است . در مدل فوق از یک کابل به عنوان ستون فقرات اصلی در شبکه استفاده شده و تمام کامپیوترهای موجود در شبکه ( سرویس دهنده ، سرویس گیرنده ) به آن متصل می گردند.
مزایای توپولوژی BUS
کم بودن طول کابل . بدلیل استفاده از یک خط انتقال جهت اتصال تمام کامپیوترها ، در توپولوژی فوق از کابل کمی استفاده می شود.موضوع فوق باعث پایین آمدن هزینه نصب و ایجاد تسهیلات لازم در جهت پشتیبانی شبکه خواهد بود.
ساختار ساده .
توسعه آسان . یک کامپیوتر جدید را می توان براحتی در نقطه ای از شبکه اضافه کرد.
معایب توپولوژی BUS
مشکل بودن عیب یابی . کنترل شبکه در هر گره دارای مرکزیت نبوده و در صورت بروز خطاء می بایست نقاط زیادی به منظور تشخیص خطاء بازدید و بررسی گردند.
ایزوله کردن خطاء مشکل است . در صورتی که یک کامپیوتر در توپولوژی فوق دچار مشکل گردد ، می بایست کامپیوتر را در محلی که به شبکه متصل است رفع عیب نمود. ماهیت تکرارکننده ها . در مواردیکه برای توسعه شبکه از تکرارکننده ها استفاده می گردد، ممکن است در ساختار شبکه تغییراتی نیز داده شود.




کابل در شبکه


در شبکه های محلی از کابل به عنوان محیط انتقال و به منظور ارسال اطلاعات استفاده می گردد.ازچندین نوع کابل در شبکه های محلی استفاده می گردد.. نوع کابل انتخاب شده برای یک شبکه به عوامل متفاوتی نظیر : توپولوژی شبکه، پروتکل و اندازه شبکه بستگی خواهد داشت . انواع کابل ها به صورت زیر می باشد

کابل Unshielded Twisted pair )UTP)
کابل کواکسیال

فیبر نوری





کابل Unshielded Twisted pair (UTP)

متداولترین نوع کابلی که در انتقال اطلاعات استفاده می گردد .. کابل های بهم تابیده دارای دو مدل متفاوت : Shielded ( روکش دار ) و Unshielded ( بدون روکش ) می باشند. کابل UTP نسبت به کابل STP بمراتب متداول تر بوده و در اکثر شبکه های محلی استفاده می گردد.کیفیت کابل های UTP متغیر بوده و از کابل های معمولی استفاده شده برای تلفن تا کابل های با سرعت بالا را شامل می گردد. کابل دارای چهار زوج سیم بوده و درون یک روکش قرار می گیرند.
مزایای کابل های بهم تابیده :
سادگی و نصب آسان
انعطاف پذیری مناسب
دارای وزن کم بوده و براحتی بهم تابیده می گردند.
معایب کابل های بهم تابیده :
تضعیف فرکانس
بدون استفاده از تکرارکننده ها ، قادر به حمل سیگنال در مسافت های طولانی نمی باشند.
پایین بودن پهنای باند
بدلیل پذیرش پارازیت در محیط های الکتریکی سنگین بخدمت گرفته نمی شوند.




کابل کواکسیال

یکی از مهمترین محیط های انتقال در مخابرات کابل کواکسیال و یا هم محور می باشد . در این نوع کابل ها، دو سیم تشکیل دهنده یک زوج ، از حالت متقارن خارج شده و هر زوج از یک سیم در مغز و یک لایه مسی بافته شده در اطراف آن تشکیل می گردد.
مزایای کابل های کواکسیال :
قابلیت اعتماد بالا
ظرفیت بالای انتقال ، حداکثر پهنای باند 300 مگاهرتز
دوام و پایداری خوب
پایطن بودن مخارج نگهداری
قابل استفاده در سیستم های آنالوگ و دیجیتال
هزینه پائین در زمان توسعه
پهنای باند نسبتا" وسیع که مورد استفاده اکثر سرویس های مخابراتی از جمله تله کنفرانس صوتی و تصویری است .
معایب کابل های کواکسیال :
مخارج بالای نصب
نصب مشکل تر نسبت به کابل های بهم تابیده
محدودیت فاصله
نیاز به استفاده از عناصر خاص برای انشعابات
از کانکتورهای BNC)Bayone -Neill - Concelman) بهمراه کابل های کواکسیال استفاده می گردد. اغلب کارت های شبکه دارای کانکتورهای لازم در این خصوص می باشند.



مفاهیم اولیه شبکه

Protocol:

عبارتست از قراردادی که تعدادی کامپیوتر طبق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات می پردازند.

TCP/IP:

یک پروتکل جامع در اینترنت بوده و تمام کامپیوترهایی که با اینترنت کار می کنند از آن تبعیت می کنند.

IP Address:

در اینترنت هر کامپیوتر دارای یک آدرس IP است. هر IP متشکل از 4 عدد بوده که با یک نقطه ازهم جدا می شوند. ( مثل 217.219.175.11 ) هر کدام از این اعداد حداکثر می توانند 254 باشند. هر IP دارای یک Mask می باشد که از روی آن می توان تعداد IP های یک شبکه محلی را تشخیص داد. Valid IP: به IP هایی گفته می شود که در اینترنت معتبر بوده و قابل شناسایی باشند.

Invalid IP:

به IP هایی گفته می شود که در اینترنت فاقد هویت و غیر قابل شناسایی می باشند. از این IP ها معمولا در شبکه های Lan در صورت نداشتن Valid IP به میزان کافی و یا جهت امنیت شبکه استفاده می شود. از Invalid IP بدلیل نداشتن هویت در اینترنت نمی توان برای اتصال به اینترنت استفاده کرد. بلکه باید از تکنیکهایی مثل NAT یا Proxy استفاده کرد.
NAT: یک تکنیک خوب برای بکارگیری Invalid IP است. در این روش تقریبا تمام پروتکل ها پشتیبانی می شوند و مهمتر اینکه نیاز به تنظیم خاصی بر روی کامپیوتر کاربران نیست. از جمله نرم افزارهایی که کار NAT را انجام می دهند می توان به ISA و Winroute اشاره کرد.

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت بررسی سرویس های شبکه در 75 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 12876 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75
پاورپوینت بررسی سرویس های شبکه

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی سرویس های شبکه در 75 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه

اکثر شبکه های پیاده سازی شده در کشور مبتنی برسیستم عامل شبکه ای ویندوز می باشند .
شبکه های کامپیوتری، بستر و زیر ساخت مناسب برای سازمان ها و موسسات را در رابطه با تکنولوژی اطلاعات فراهم می نماید .
با توجه به جایگاه والای اطلاعات از یکطرف و نقش شبکه های کامپیوتری ( اینترانت و یا اینترنت ) از طرف دیگر ، لازم است به مقوله امنیت در شبکه های کامپیوتری توجه جدی شود.
سرویس دهنده وب، اولین نقطه ورود اطلاعات و آخرین نقطه خروج اطلاعات از یک سایت است . بدیهی است نصب و پیکربندی مناسب چنین نرم افزار مهمی ، بسیار حائز اهمیت بوده و تدابیرامنیتی خاصی را طلب می نماید .





پیکربندی IISبا رعایت مسائل امنیتی

IIS (Internet Information services)

یکی از سرویس دهندگان وب است که از آن برای برای نشر و توزیع سریع محتویات مبتنی بر وب ، برای مرورگرهای استاندارد استفاده می شود .





نکته

IIS پنج، بهمراه ویندوز Professional نیز وجود داشته ولی برخی از امکانات آن نظیر : میزبان نمودن چندین وب سایت ، اتصال به یک بانک اطلاعاتیODBC (Open Database Connectivity)و یا محدودیت در دستیابی از طریق IP در آن لحاظ نشده است .
نسخه پنج IIS ، سرویس های WWW ، FTP، SMTP و NNTP را ارائه می نماید . سه نرم افزار و سرویس دیگر نیز با IIS در گیر می شوند :
Certificate Server , Index server و Transaction server





مواردی در مورد نصب IIS

کامپیوتری که IIS بر روی آن نصب شده است را در یک محل امن فیزیکی قرار داده و صرفا" افراد مجاز قادر به دستیابی فیزیکی به سرویس دهنده باشند .
برنامه های کاربردی و یا ابزارهای پیاده سازی نمی بایست بر روی سرویس دهنده IIS نصب گردند .
کامپیوتر مربوط به نصب IIS را بگونه ای مناسب پارتیشن نموده تا هر یک از سرویس ها نظیر www و یا FTP بر روی پارتیشن های مجزاء قرار گیرند .
در صورتیکه تمایل به نصب سرویس های NNTP و SMTP ، می بایست سرویس File and Print Sharing for Microsoft نیز نصب گردند .
... .






سرویس های IIS

در زمان نصب IIS ، چهار سرویس بر روی سیستم نصب خواهد شد که عبارتند از :
1- (World Wide Web) www
2- (File transfer protocol ) FTP
3- (simple mail transfor protocol ) SMTP
4- (Network News Transfer Protocol) NNTP





متابیس و ایمنی سازی آن

متابیس (Metabase) ، مقادیر مربوط به پارامترهای پیکربندی برنامه IISرا ذخیره می نماید همچنین بمنظور استفاده درIIS طراحی شده و بمراتب سریعتر و انعطاف پذیرترنسبت به ریجستری ویندوز 2000 است .






کنسول مدیریتی مایکروسافت

:(Microsoft Management Console) MMC
یک برنامه رابط کاربر گرافیکی با نام کنسول را ارائه می نماید .که هدف از آن، ارائه محیط لازم بمنظور انجام تمام عملیات مدیریتی از طریق کنسول مدیریت است( تمام عملیات قابل دسترس، تابعی از کنسول مدیریت می باشند) .این نوع فرآیند ها،Snap-ins نامیده می شود .


MMC

MMC خود دارای هیچگونه رفتار مدیریتی نبوده ولی محیط لازم برای Snap-ins را فراهم می نماید.بدین ترتیب کنترل مدیریتی و راهبردی محیط مربوطه ، متمرکز می گردد . در زمان نصب برنامه IIS، یک Snap-insبا نام ISM(Internet Service Manager) ارائه و در اختیار مدیران سیستم قرار خواهد گرفت .




مجوزها

Scripts:امکان اجراء را در سطح اسکریپت ها محدود خواهد کرد . در مواردیکه از برنامه های CGI و یا ASP استفاده می گردد ، استفاده از مجوز فوق ، لازم خواهد بود. انشعاب فایل های مربوط به اسکریپت ها می بایست قبلا" به برنامه های Scripting مربوطه ، map شده باشد .
Scripts and Executables:امکان اجرای برنامه های EXE و یا DLL را فراهم خواهد کرد.




اعمال محدودیت در رابطه با سرویس دهندگان و فهرست های مجازی

سرویس دهندگان مجازی ، این امکان را فراهم می آورند که کامپیوتری که بر روی آن IIS اجراء شده است، قادر به حمایت از چندین Domain Names (وب سایت ) باشد.در زمان پیکربندی یک سرویس دهنده مجازی برای ایجادسرویس دهندهPrimary و هر یک از سرویس دهندگان مجازی ، به اطلاعاتی نظیر:Host Header Names(NHN) و یا آدرس های IP ، نیاز خواهد بود. بدین ترتیب ، یک سرویس دهنده که بر روی آن IIS نصب و شامل صرفا یک کارت شبکه است ، قادر به مدیریت سایت های متعدد خواهد بود.

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت بررسی سیستمهای خرید انبارداری و توزیع در 29 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پاورپوینت بررسی سیستمهای خرید انبارداری و توزیع

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی سیستمهای خرید انبارداری و توزیع در 29 اسلاید قابل ویرایش



موضوعات درس سیستمهای خرید انبارداری وتوزیع

الف : مدیریت خرید
کلیات وتاریخچه سیستم
اصول خرید عاقلانه(مدیریت خرید1)
روشهای خرید(مدیریت خرید2)
مدیریت مذاکره
جنبه های حقوقی قراردادهای خرید
روش های پرداخت خرید خارجی
شیوه های پرداخت الکترونیکی
روش های انتقال کالا

روش ها وشرایط بیمه ای
ارزونوسانات نرخ ارزدرتجارت
تجارت متقابل
اصول استاندارد
سریهای استاندارد
اصول وموازین گمرکی(ترخیص)
اصطلاحات گمرکی



ب : مدیریت انبارداری

اصول انبارداری
طبقه بندی کالا درانبار
کدگذاری وسیستم اطلاعاتی انبار
بارکد
حفاظت وایمنی درانبار
ارزیابی موجودیهای انبار
کنترل موجودیهای انبار
طراحی وکنترل فرمها ونمونه ها
تهیه مواد وقطعات یدکی


ج : مدیریت توزیع

مدیریت کانالها و شبکه های توزیع
روشهای توزیع کالا درایران قبل وبعدازانقلاب
توزیع فیزیکی کالا درایران قبل وبعد ازانقلاب
نقش تبلیغات درتوزیع وفروش محصول
نقش بسته بندی درتوزیع وفروش محصول
سازمان تجارت جهانی (WTO)
بازار مشترک اروپا
بازار مشترک کشورهای اسلامی
سازمان همکاری اقتصادی (ASEAN)




اصول خرید عاقلانه(مدیریت خرید1)

موضوعات

مقدمه
خرید واهمیت آن
بخش خرید ومدیریت خرید
خرید به عنوان تدارکات ونقش سیستماتیک آن
روند سیستمی درتهیه مواد اولیه
تبادل سیستماتیک اطلاعات وارتباطات بخش خرید
تعریف مدیریت خرید
اصول خرید عاقلانه
اهداف بخش خرید
ارتباط بخش خرید با سایربخشها



منابع
1- مدیریت خرید دکتر رضا مهربان ازنشر البرز
2- سیستمهای خرید وانبارداری دکترروستا انتشارات سمت
3- سیستمهای خرید وانبارداری دکتر انواری رستمی از نشرطراحان




روشهای خرید(مدیریت خرید2)

موضوعات

نکات مهم خرید
اهم شیوه های خرید
انواع خرید های دولتی
انواع واهداف مناقصه
نحوه انجام سفارشات خارجی( فرآیند سفارشات)
اینکوترمزها



منابع
1- مدیریت سفارشات خارجی دکتررضا مهربان ازنشرالبرز
2- مدیریت خرید وسفارشات دکترحسنعلی پورازانتشارات دانشگاه تهران
3- سیستمهای خرید وانبارداری دکتر انواری رستمی از نشرطراحان




روش های انتقال کالا

موضوعات

تاریخچه حمل ونقل
فواید و ویژگیهای حمل ونقل(آثارونقش حمل ونقل)
تعریف قراردادهای حمل ونقل
مزایای حمل ونقل دریایی، هوایی، ریلی وجاده ای
تفاوتهای حمل ونقل ریلی وجاده ای
مسئولیتهای حمل کننده براساس قانون تجارت
رویه ها وروشهای قضایی درحل وفصل اختلافات وداوری


منابع
1- حقوق بازرگانی بین الملل ازمسعود طارمسری از چاپ ونشر بازرگانی
2- حقوق بازرگانی تالیف ناصر رسایی نیا از انتشارات ویستار



روشهای توزیع کالا درایران قبل وبعدازانقلاب

موضوعات

روشها ونهادهای توزیع
سیاستهای توزیع کالا قبل وبعدازپیروزی انقلاب اسلامی
نحوه توزیع کالا وعملکردآن قبل وبعدازپیروزی انقلاب اسلامی
عوامل تاثیر گذار برتوزیع کالا پس ازانقلاب
اهم مشکلات توزیع کالا پس ازپیروزی انقلاب



منابع
1- تحقیقات میدانی موجود درمرکز مطالعات وپژوهشهای بازرگانی
2- سیستمهای خرید انبارداری وتوزیع انواری رستمی ازنشرپیام نور




توزیع فیزیکی کالا درایران قبل وبعد ازانقلاب

موضوعات

حمل ونقل هوایی وتوزیع فیزیکی کالا قبل وبعدازانقلاب اسلامی
حمل ونقل دریایی وتوزیع فیزیکی کالا قبل وبعدازانقلاب اسلامی
حمل ونقل جاده ای وتوزیع فیزیکی کالا قبل وبعدازانقلاب اسلامی
حمل ونقل ریلی وتوزیع فیزیکی کالا قبل وبعدازانقلاب اسلامی
حمل ونقل سیالات وتوزیع فیزیکی کالا قبل وبعدازانقلاب اسلامی


منابع
1- تحقیقات میدانی موجود درمرکز مطالعات وپژوهشهای بازرگانی
2- سیستمهای خرید انبارداری وتوزیع انواری رستمی ازنشرپیام نور

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت بررسی سیستم های حسابداری شرکت بازرگانی قصر تراشه در 67 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4019 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
پاورپوینت بررسی سیستم های حسابداری شرکت بازرگانی قصر تراشه

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی سیستم های حسابداری شرکت بازرگانی قصر تراشه در 67 اسلاید قابل ویرایش



Cultural Factors in
Treatment Utilization
Although overall rates of psychopathology do not differ greatly among ethnic groups in the United States, utilization of mental health services is far less for minority groups than it is for the majority White population (Wang et al., 2002). Even when minority group members seek out mental health services, they often fail to stay in treatment. As a result, many problems that could benefit from psychological treatment go untreated (Sue, 1998; Wang et at., 2002). The growing cultural diversity ,in North America and Europe has important implications for the practice o( psychotherapy, and researchers are trying to identify the barriers to psychological treatment



IN REVIEW
Eysenck challenged the effectiveness of psychotherapy and stimulated the use of increasingly more sophisticated research methods to evaluate the outcomes of various therapies. The randomized clinical trial is the most powerful approach to researching the effects of therapy, and a number of standards have been established for conducting psychotherapy research. Meta-analysis is a method for combining the results of many studies into an effect size statistic. Meta-analyses of treatment outcome studies found more improvement in therapy clients than in 70 to 75 percent of control clients and little difference in effectiveness among various therapies (the so ca/led dodo bird verdict). The Consumer Reports study of client self-report suggested high levels of client satisfaction.



مسئول انبار

مسئول انبار مسئولیت تحویل کالا به قسمت فنی را دارد و همچنین مسئول دریافت کالاهای جدید برای طبقه‌بندی و نگهداری در انبار نیز می‌باشد.


کارمندان بخش فنی

وظیفه اصلی این افراد اسمبل کردن سیستم مورد تقاضای مشتریان می‌باشد. پس از انجام مراحل اولیه تنظیم قرار‌داد توسط مدیریت یک نسخه از سیستم مورد تقاضای مشتری به این بخش تحویل می‌شود. این افراد با توجه به مشخصات سیستم قطعات مورد نیاز از طریق یک فرم که به امضای مدیر می‌رسد از انبار تحویل می‌گیرند و با تکیه به دانش و تجربه اقدام به بستن سیستم می‌نمایند.




کارمندان بخش چاپخانه

این بخش خود دارای بخش‌های مختلف می‌باشد که چون اکثر فعالیتها توسط چندکارمند به خصوص انجام می‌شود در غالب یک بخش فعالیت می‌کنند. در این بخش عده‌ای از کارمندان مبادرت به تهیه و طراحی طرح مورد تقاضای مشتری می‌نمایند

که این طرح پس از طی مراحل طراحی اولیه به مشتری نشان داده می‌شود تا اصلاحات مورد درخواست مشتری اعمال گردد و بعد از اینکه طرح توسط مشتری مورد تأئید قرار گرفت این طرح برای چاپ به واحد چاپ سپرده می‌شود.




نواحی فروش

شرکت فوق الذکر در سطح استانهای خراسان(رضوی، شمالی و جنوبی) اقدام به فروش قطعات و نصب شبکه‌های کامپیوتری برای ادارات دولتی و خصوصی می‌نمایند که اهم فعالیت این شرکت در استان خراسان رضوی می‌باشد،



انواع قطعات سخت‌افزارها

برای انواع قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر می‌توان به چند نمونه با مارک‌های مختلف اشاره نمود. به عنوان مثال؛ مانیتورهای LG,BENQ که این شرکت نماینده رسمی این دو مارک مانیتور می‌باشد.



کدینگ

این شرکت دو حرف ابتدای یک مارک معین به عنوان معرف اولیه نوشته شده و قطعات زیر مجموعه این مارک از قبیل موس، کیبورد و ... هر کدام دارای یک عدد دو یا سه رقمی هستند که بعد از حروف نوشته می‌شوند.
عدد مربوط به هر قطعه + دو حرف اول مارک مورد نظر




وصول مطالبات

در این شرکت از یک طرف چون اکثر فروش ها به صورت نقدی انجام می‌پذیرد و از طرف دیگر اکثر مشتریان شرکتهای شناخته شده و معتبر می‌باشند لذا فروش نسیه میزان کمی از فروش‌های شرکت را تشکیل می‌دهد.
مدیریت شرکت همانطور که قبلاً گفته شد هر مشتری را از طریق معرف می‌شناسد و تعیین اعتبار می کند که این تعیین اعتبار بر اساس سوابق قبلی و اطلاعات داده شده توسط معرف می‌باشد .

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت بررسی سیستمهای اطلاعات مدیریت(MIS) در 295 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 372 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 295
پاورپوینت بررسی سیستمهای اطلاعات مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی سیستمهای اطلاعات مدیریت(MIS) در 295 اسلاید قابل ویرایش



فصل اول

مقدمه ای بر سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر


اطلاعات مدیریت

)Informationاطلاعات (

منابع مهم سازمانی




پنج منبع اصلی

* نیروی انسانی
* مواد اولیه
* لوازم وماشین ها (شامل تسهیلات و انرژی)

* پول
* اطلاعات(داده)





چگونگی مدیریت منابع

* اکتساب
* آماده کردن وجمع بندی
* استفاده بهینه
* جایگزینی



انواع کاربران

* مدیران
* غیر مدیران
* تشکیلات و سایر افراد شرکت



مقایسه سیستم دور باز و سیستم دور بسته

* سیستمهای باز :
با محیط خارجی به وسیله جریان منابع مرتبط است .

* سیستمهای بسته :
با محیط خارجی مرتبط نیست .



سیستمهای مفهومی و فیزیکی

* سیستمهای فیزیکی :
شرکت تجاری
شامل منابع فیزیکی

* سیستمهای مفهومی :
نمایش استفاده از سیستم فیزیکی
استفاده از منابع مفهومی
- اطلاعات (پردازش شده )
- داده ها (سازماندهی نشده )



نمایش سیستمها

تأثیرمحیط بزرگتر در عملیات تجاری :
- کاهش پیچیدگی
- نیاز به اهداف
- تأکید بر کار گروهی
- تصدیق ارتباط متقابل
- مقادیر برگشتی



اطلاعات و داده ها

* پردازش اطلاعات
عناصر کلیدی درسیستمهای مفهومی
- کامپیوتری
- دستی
- ترکیبی
* داده ها
داده های خام پردازش شده و اطلاعات را تشکیل می دهد .




CBISتکامل

(DPپردازش داده( *
1964 (MISسیستمهای اطلاعات مدیریت ( *
مفاهیم را از طریق فروش فایلهای دیسک و ترمینالها ارتقا داد. IBM
1971(DSSسیستمهای مبتنی بر تصمیم ( *
تصمیمات مکتوب شده
گروهی / سازماندهی شده - اصلی:MIS <<
انفرادی - خصوصی :DSS <<
1994 (OA اتوماسیون اداری (*
1990S (ESسیستمهای خبره ( ( IA هوش مصنوعی ( *
سرمایه گذاریهای سنگین تجاری



خلاصه

* اطلاعات یکی از پنج منبع اصلی یک سازمان است .
* خروجی کامپیوتر به وسیله مدیران و غیر مدیران استفاده می شود .
* یک سیستم متشکل از عناصری است که برای رسیدن به یک هدف کار می کنند .
الف : فیزیکی
ب : مفهومی
* داده در مقابل اطلاعات



تکنولوژی تجارت الکترونیک

* ارتباط مستقیم
- استفاده از خط تلفن برای برقراری ارتباط
* شبکه های ارزش افزوده
- تامین مدارات توسط فروشنده
- تا مین خدمات توسط فروشنده
* اینترنت
- ارتباطات عمومی شبکه


تکامل اینترنت

مشتق شد.(ARPANET)* اینترنت از

* اینترنت بر اساس ارتباط همیشگی کامپیوتر ها حتی در دوران جنگ طراحی شد

ملحق شد و (NSFNET) و (CSNET) * آرپانت با
و سپس اینترنت تشکیل شد.

* درطی دهه سال 1970 شبکه های اینترنت با هم ارتباط بر قرار کردند.
* مفهوم شبکه تا دهه 1980 به این شکل ادامه پیدا کرد که هر شبکه با افزودن سخت افزار شبکه می توانست با شبکه های دیگر ارتباط متقابل داشته باشد.
با استفاده ازاینترنت جدید و ایستگاهها و Business*
شبکه های محلی به وجود آمد.
* اینترنت به شبکه ای از شبکه ها تبدیل شد.

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان دستیابی و به کار گیری تکنولوژی در حجم 27 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل شامل اکتساب و بکارگیری تکنولوژی، روشهای دستیابی به تکنولوژی، عوامل موثر برتصمیمات مربوط به روش دستیابی به تکنولوژی، بهره برداری از تکنولوژی، خلق تکنولوژی از طریق تحقیق و توسعه، مراحل طراحی و توسعه تکنولوژی، نتایج تحقیقات گسترده د
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 343 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
پاورپوینت دستیابی و به کار گیری تکنولوژی

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت دستیابی و به کار گیری تکنولوژی

فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 27 اسلاید

دسته: مدیریت

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " دستیابی و به کار گیری تکنولوژی " بوده و در 27 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

اکتساب و بکارگیری تکنولوژی

روشهای دستیابی به تکنولوژی

عوامل موثر برتصمیمات مربوط به روش دستیابی به تکنولوژی

بهره برداری از تکنولوژی

خلق تکنولوژی از طریق تحقیق و توسعه

مراحل طراحی و توسعه تکنولوژی

نتایج تحقیقات گسترده درباره علم و طراحی و توسعه :تکنولوژی

پورتفوی تکنولوژی وتحقیق و توسعه صنعتی

حوزه هایی که ازتحقیق وتوسعه برای هدایت وپشتیبانی ازفرآیند نوآوری استفاده می کنند

توجیه مخارج تحقیقاتی

ملاحظات کلی درخصوص تحقیق وتوسعه صنعتی

دولت و نقش ارتش درتحقیق وتوسعه

مدیریت جهانی تحقیق وتوسعه

شرکتها برای آنکه در عرصه جهانی شدن به پیش روند چه کرده اند

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پاورپوینت بررسی سیستم عامل در 17 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1493 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
پاورپوینت بررسی سیستم عامل

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی سیستم عامل در 17 اسلاید قابل ویرایش



نرم افزارها

به طور کلی نرم افزارهای کامپیوتر به دو گروه تقسیم می‌شوند:
یکی برنامه‌های سیستمی که عملیات کامپیوتر را مدیریت می‌کنند و دیگری برنامه‌های کاربردی .سیستم عامل (operating system=os) اصلی ترین برنامه سیستمی است که به عنوان رابط بین کاربر و سخت افزار کامپیوتر عمل می‌کند .


سیستم عامل

سیستم عامل بدون شک مهمترین نرم افزار در کامپیوتر است . پس از روشن کردن کامپیوتر اولین نرم افزاری که مشاهده می گردد سیستم عامل بوده و آخرین نرم افزاری که قبل از خاموش کردن کامپیوتر مشاهده خواهد شد، نیز سیستم عامل است . سیستم عامل نرم افزاری است که امکان اجرای تمامی برنامه های کامپیوتری را فراهم می آورد. سیستم عامل با سازماندهی ، مدیریت و کنترل منابع سخت افزاری امکان استفاده بهینه و هدفمند آنها را فراهم می آورد. سیتم عامل فلسفه بودن سخت افزار را بدرستی تفسیر و در این راستا امکانات متعدد و ضروری جهت حیات سایر برنامه های کامپیوتری را فراهم می آورد.
تمام کامپیوترها از سیستم عامل استفاده نمی نمایند. مثلا" اجاق های مایکرویو که در آشپزخانه استفاده شده دارای نوع خاصی از کامپیوتر بوده که از سیستم عامل استفاده نمی نمایند. در این نوع سیستم ها بدلیل انجام عملیات محدود و ساده، نیازی به وجود سیستم عامل نخواهد بود. اطلاعات ورودی و خروجی با استفاده از دستگاههائی نظیر صفحه کلید و نمایشگرهای LCD ، در اختیار سیستم گذاشته می گردند.




سیستم عامل دو عمل اساسی را در کامپیوتر انجام می دهد :

- مدیریت منابع نرم افزاری و سخت افزاری یک سِستم کامپیوتری را برعهده دارد. پردازنده ، حافظه، فضای ذخیره سازی نمونه هائی از منابع اشاره شده می باشند .
- روشی پایدار و یکسان برای دستیابی و استفاده از سخت افزار را بدون نیاز از جزئیات عملکرد هر یک از سخت افزارهای موجود را برای برنامه های کامپیوتری فراهم می نماید
اولین وظیفه یک سیستم عامل، برنامه های متفاوت برای دستیابی به منابع سخت افزاری نظیر: پردازنده ، حافظه، دستگاههای ورودی و خروجی، حافطه های جانبی، در رقابتی سخت شرکت خواهند کرد. وظیفه دوم یک سیستم عامل ارائه یک رابط ( اینترفیس ) یکسان برای سایر برنامه های کامپیوتری است .

سیستم های عامل را از بعد نوع کامپیوترهائی که قادر به کنترل آنها بوده و نوع برنامه های کاربردی که قادر به حمایت از آنها می باشند به چهار گروه عمده تقسیم می نمایند.
- سیستم عامل بلادرنگ (RTOS). از این نوع سیستم های عامل برای کنترل ماشین آلات صنعتی ، تجهیزات علمی و سیستم های صنعتی استفاده می گردد. یک سیستم عامل بلادرنگ دارای امکانات محدود در رابطه با بخش رابط کاربر و برنامه های کاربردی مختص کاربران می باشند. یکی از بخش های مهم این نوع سیستم های عامل ، مدیریت منابع موجود کامپیوتری بگونه ای است که یک عملیات خاص در زمانی که می بایست ، اجراء خواهند شد.



مدیریت پردازنده
مدیریت پردازنده دو وظیفه مهم اولیه زیر را دارد :
ایجاد اطمینان که هر پردازه و یا برنامه به میزان مورد نیاز پردازنده را برای تحقق عملیات خود ، اختیار خواهد کرد. استفاده از بیشترین سیکل های پردازنده برای انجام عملیات ساده ترین واحد نرم افزاری که سیستم عامل بمنظور زمانبندی پردازنده با آن درگیر خواهد شد ، یک پردازه و یا یک Thread خواهد بود. موقتا" می توان یک پردازه را مشابه یک برنامه در نظر گرفت ، در چنین حالتی مفهوم فوق ( پردازه ) ، بیانگر یک تصویر واقعی از نحوه پردازش های مرتبط با سیستم عامل و سخت افزار نخواهد بود. برنامه های کامپیوتری ( نظیر واژه پردازها ، بازیهای کامپیوتری و ...) در حقیقت خود یک پردازه می باشند ، ولی برنامه های فوق ممکن است از خدمات چندین پردازه دیگر استفاده نمایند. مثلا" ممکن است یک برنامه از پردازه ای بمنظور برقراری ارتباط با سایر دستگاههای موجود در کامپیوتر استفاده نماید. پردازه های فراوان دیگری نیز وجود دارد که با توجه به ماهیت عملیات مربوطه ، بدون نیاز به محرک خارجی ( نظیر یک برنامه ) فعالیت های خود را انجام می دهند. یک پردازه ، نرم افزاری است که عملیات خاص و کنترل شده ای را انجام می دهد. کنترل یک پردازه ممکن است توسط کاربر ، سایر برنامه های کاربردی و یا سیستم عامل صورت پذیرد.




ارتباط سیستم با دنیای خارج اینترفیس برنامه ها

سیستم عامل در رابطه با اجرای برنامه های کامپیوتری خدمات فراوانی را ارائه می نماید. برنامه نویسان و پیاده کنندگان نرم افزار می توانند از امکانات فراهم شده توسط سیستم های عامل استفاده و بدون اینکه نگران و یا درگیر جزئیات عملیات در سیستم باشند ، از خدمات مربوطه استفاده نمایند. برنامه نویسان با استفاده از API)Application program interface) ، قادر به استفاده از خدمات ارائه شده توسط سیستم های عامل در رابطه با طراحی و پیاده سازی نرم افزار می باشند. در ادامه بمنظور بررسی جایگاه API به بررسی مثالی پرداخته خواهد شد که هدف ایجاد یک فایل بر روی هارد دیسک برای ذخیره سازی اطلاعات است .
برنامه نویسی ، برنامه ای را نوشته که بکمک آن قادر به ذخیره سازی داده های ارسالی توسط یک دستگاه کنترل علمی است . سیستم عامل یک تابع API با نام MakeFile را بمنظور ایجاد فایل در اختیار برنامه نویس قرار می دهد. برنامه نویس در زمان نوشتن برنامه از دستوری مشابه زیر استفاده می نماید :
MakeFile [1,%Name,2]

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


لطفا از این سایت نیز دیدن فرمایدد: Taghavi.sellu
هاست